Twee 'stedentrips': Singapore en Chiang Mai

15 november 2017 - Luang Namtha, Laos

Even een korte week tussendoor
Na 3 weken Indonesie is Singapore een hele omschakeling. Wolkenkrabbers, stoplichten en stoepen. Ik had verwacht dat alles heel schoon zou zijn, dat is het wel maar niet overdreven dat het opvalt.

Wat me wel opviel is dat het veel rustiger is op straat tov bijvoorbeeld Hong Kong. Zelfs in toeristisch Chinatown is het rustig in het weekend. Ik ben een middag gaan fietsen met een gezin om een stuk buiten het gebaande pad van Singapore te zien. Hun eigen versie van Coney Island, zonder de kermis :-). Dat was heel gezellig en leuk!
Verder natuurlijk ook nog: Gardens by the bay, tempels, het nationaal museum (waar ik een lesje geschiedenis kreeg) en Orchard road. Daarna snel naar Thailand want holymoly wat is Singapore duur :-)

Thailand was oorspronkelijk geen land waar ik heen wilde, te toeristisch. Maar omdat vanuit daar mijn groepsreis door Laos begint heb ik het noorden toch bezocht. En daar heb ik geen spijt van!
Chiang Mai is toeristisch, heel erg zelfs. Ik ben een dag gaan raften over de rivier, heel erg leuk! Een twee uur durende achtbaan rit.
Verder heb ik veel Thaise tempels bezocht (wat zijn die kitsch zeg) en heerlijk Thais gegeten. De night bazaar was goed voor een klein souvenir.

En...ik heb een olifantenpark waar ze mishandelde dieren opvangen bezocht
Zoals sommigen van jullie weten ben ik geen dierenvriend. Ik vind alles wat op me kan springen, konijnen, katten etc 'eng', maar ook bij een paard ofzo blijf ik liever op afstand. En ook aanraking, zoiets als een omhelzing, is niet iets wat ik van nature uit mezelf doe. Maar zet mij tussen beschadigde jonge olifanten en die angsten verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Een olifant voeren is heel leuk om te doen en ze wassen en knuffelen ook. Als een olifantje uit zichzelf je hand vastpakt met zijn slurf tijdens het wassen...dat is echt heeeel speciaal.

Ook anders dan anders, ik zit zelf nogal veel in de film :-)
dikke kus
Leoni

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ton:
    16 november 2017
    misschien is een olifant iets voor thuis? :)
  2. Gerry van Langen:
    16 november 2017
    Leoni wat mij het meest opviel van Thailand was, de grauw sluier ,van China is alles grauw en kleurloos, en in Thailand, Schijnt de zon de mensen zijn prachtig en kleurrijk gekleed,
    Ik hoop dat je van alles geniet ook van de olifant, en op naar 't volgende, succes meisje en veel reis plezier , liefs en gr Tante Gerry 🐘🐅⛩👍💋
  3. Peter:
    16 november 2017
    Kijk, eindelijk iets wat ik ook herken ;-) (wij zijn al weer heel wat jaar terug ook op vakantie geweest naar Thailand). Erg leuk om het filmpje met het 'olifanten wassen' te zien!
    Nog steeds echt supercool dat je al die dingen beleeft en onderneemt! Blijf genieten!!
  4. Cora Versluis:
    18 november 2017
    Leuk om je te volgen! Nog veel plezier meis. Met mijn foto’s moet ik nog starten.... sorry....
  5. Els:
    24 november 2017
    Hé Léonie
    Wij genieten hier elke keer opnieuw van jouw geweldige reisavonturen en jouw fantastisch mooie filmpjes.
    Het geeft ons alleszins veel inspiratie en vooral veel zin om ook opnieuw uit te kijken naar een volgende bestemming.
    Fantastisch te lezen hoe jij geniet en er alles uithaalt. Groetjes vanuit België
    Jan en Els
  6. Hermen: