Als ik muziekskes heur

6 februari 2018 - 's-Hertogenbosch, Nederland

Weet je nog vroeger, toen je op vakantie ging en je kwam terug en de hele top 40 was veranderd? En een paar van je ‘vakantienummers’ stonden in de top 10?

Muziek kan heel veel met me doen, mijn stemming verdiepen, verbeteren of veranderen. Zeker op zo’n lange reis heeft mijn ipod me er soms doorheen gesleept. Maar nu ligt ie even aan de kant want sommige nummers kan ik echt niet meer horen enne… het is vanaf deze week tijd voor een heel andere soort dender 😊

Vanuit Azië geen muziek meegenomen, de Mongoolse keelzangers en de hoge Chinese zangstemmen konden mij niet echt bekoren. Gelukkig was tijdens de wandeling op de Chinese muur (en in de weken daarna in de grote steden) een Amerikaans liedje populair dat mijn telefoon haalde: I’m not just a pretty girl van Maggie Lindemann. Ik begreep van mijn reisgenoten dat zij in Nederland niet in de tops heeft gestaan. Ik werd er wel blij van.

En dan het nummer waar je nergens aan kon ontsnappen…. Echt overal en overal heb ik dit gehoord…en jullie waarschijnlijk ook: Despacito. Zelfs midden in de jungle van Sumatra en op een terras aan de Mekong in Laos. Zucht. Ik heb soms wel even verlangd naar de tijd dat we niet over de hele wereld zo met elkaar verbonden waren.

Ik heb me ook goed vermaakt met het uitzoeken van de muziek voor onder de filmpjes, vrijwel allemaal hebben ze een dubbele betekenis. Die jullie vast ontgaan is 😊, maar het voor mij heel speciaal maakte. Ook top waren de twee lange reisdagen in China en Vietnam met het  ‘van wie is dit nummer’ busspel, waar ik weer nieuwe muziek heb leren kennen.

Vaakst geluisterd: Dixie Chicks – long way around (ook de begeleidingsmuziek bij filmpje 1)

Fijnst op gedanst: Little Mix- -power

Meest op gehuild: Chantal Kreviazuk– feels like home

Beste anti-heimwee: Snollebollekes – links rechts

Beste voor een lange busrit: Fleetwood mac – go your own way

Meest blij met reisgenoot tip: Hurts het laatste album

Fijnste opgepikt in een restaurant: Mika - popular

Groetjes en fijne carnaval

Leoni

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Edwin:
    6 februari 2018
    Fleetwood Mac, altijd goed ;).
  2. Wil:
    7 februari 2018
    Hi leoni ,
    Reizen én (be)leven is " Your way of life" .
  3. Marlies:
    22 februari 2018
    zie nu pas dat je door schrijft .Fun