Het (sprookjes)bos van de gebroeders Grimm

3 september 2019 - Bad Dürrheim, Duitsland

Deze keer een mooie korte trip naar Duitsland, lekker wandelen in het zwarte woud. Wat is Europa toch prachtig! Na een lange dag in de auto vanwege de vele wegwerkzaamheden kwamen we aan in het rustige Bad Durheim. Je kunt er lekker eten maar verder is het een slaperig plaatsje. Perfect voor ons doel, uitrusten en ontspannen in de natuur.

Onze eerste wandeling was bij de kloof Wutachslucht. Heel bosrijk, wat heerlijk is bij 30 graden, en mooi ongerept met wat water in de kloof en af en toe een beetje klauteren. Aan het einde van de middag tussen alle toeristen aan de Titisee, even fijn liggen in het zonnetje en afkoelen in het meer. En ja, daarna een lekkere flammkuchen J

De volgende dag naar de grootste waterval van Duitsland, Triberg, het koekkoeksklok dorp (daar kun je echt niet omheen) en een grote ijscoupe voor Sjoerd op het terras.

De volgende dag weer terug naar Nederland met een stop bij de rodelbaan van Mehliskopf. Rodelen is nog best eng want het gaat heel snel, of word ik oud?

Al met al kan ik het zwarte woud ontzettend aanbevelen! Het is groen, puur en op de wandelplekken rustig. Titisee is erg toeristisch en de volgende keer zou ik een ander meer uitkiezen maar een meer is zeker met warm weer heerlijk om te vertoeven. Als je er rondrijdt, met haarspeldbochten en kleine huisjes langs de weg, is het niet moeilijk voor te stellen dat de gebroeders Grimm hier geïnspireerd raakten om te schrijven. Als je er nog nooit geweest bent, zeker eens doen J

Groetjes

Leoni

1. Peter:
    3 september 2019
    Ik zet hem op mijn wishlist!! 😉