First stop: Ulaanbaatar

22 juni 2017 - Ulaanbaatar, Mongolië

Even een kort berichtje voor ik verder het land in ga. Ik ben 4 dagen in de hoofdstad van Mongolië. Meer dan genoeg kan ik je zeggen :-). Ik ben wel toe aan een reis door de woestijn!
De stad heeft een paar bezienswaardigheden zoals het plein Gengis Khan, het nationaal museum (de geschiedenis) en het Zanazabar museum (lokale kunst). Je kunt ook een bezoek brengen aan het winterpaleis van de Bogd Khan (vroeger de religeuze leider en VIII was de eerste koning).
Ze hebben goed door hoe het werkt hier, entree ong 4 eur maar foto's maken kost 20 eur. Verder zijn de mensen allemaal heel vriendelijk, al spreken de meesten geen engels, en is UB gewoon een grote (westerse) stad.

Zometeen de groep ontmoeten en morgen de stad (gelukkig) verlaten. De komende weken geen elektriciteit, dus geen blog updates :-). Heerlijk, een wifi-loos bestaan!

Leukste bezienswaardigheid: zomer en winterpaleis van de Bogd Khan
Lekkerste eten: tradionele mongoolse dumplings maar dan veganistisch bij Luna Blanca
Leukste ontmoet persoon: Jan de Tjechische professioneel badmintonner in het vliegtuig naast me
Leukste verrassing: huge ass tv in mijn airbnb met netflix, errug welkom op dinsdag toen het letterlijk de hele dag met bakken naar beneden kwam
Vreemdste gebeurtenis: op het vliegveld werkte de computers niet. Na een uur wachten (wel gezellig, zie leukste ontmoet persoon) nemen ze alle paspoorten in, om ze vervolgens 5 minuten later weer terug te geven (naar de foto's kijkend, gelukkig heb ik er een hoesje om zodat ie herkenbaar is van de buitenkant) en je visum te stempelen om je het land in te laten.

1. Arthur en Maria:
    23 juni 2017
    Lieve Leoni, groots wat je nu in een paar dagen al hebt meegemaakt sommige mensen doen daar hun hele leven over!
    Geniet van de wifivrije tijd. Liefs Arthur&Maria.
  2. Frans:
    23 juni 2017
    Leoni, bedankt voor de leuke gesprekken bij de LBGB Unie. ik wens je het allerbeste toe en GENIET!
    groet Frans
  3. Jennifer Ferrier:
    Lieve Leoni,

Ik geniet nu al van het eerste reisverhaal! Haal alles eruit wat erin zit, geniet maar flink en zorg goed voor jezelf
    Groet, Jennifer
  4. Peter:
    25 juni 2017
    Hi Leoni,
    Als je dit leest ben je weer terug in het internet-deel van de wereld. :-)
    Erg leuk om de eerste dagen van je te lezen!
    Hopelijk is het je de afgelopen tijd goed bevallen!!
    Houdoe!!
  5. Emmely:
    26 juni 2017
    Lieve nicht,
    Erg leuk om je eerste verhaal te lezen, pas goed op jezelf maar vooral: GENIET!!!
    Liefs Em
  6. Marion:
    26 juni 2017
    Heerlijk om op afstand mee te genieten van jouw avonturen!

Geniet ervan...

xx Marion (en Marc natuurlijk!)
  7. Toine:
    28 juni 2017
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat de kop er af is. Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat meemaken en blijf je volgen (weliswaar op afstand ☺) ! Veel , Toine
  8. Willem en Anneke:
    13 juli 2017
    Hoop dat de reis goed is verlopen en de tenten droog zijn gebleven. Geniet van China. Lieve groet van Willem en Anneke