De vele gezichten van Mongolie

13 juli 2017 - Ulaanbaatar, Mongolië

Eigenlijk zijn de laatste 3 weken niet te beschrijven in woorden of foto's. Ik hoop dat het filmpje helpt :-) (camera en montage techniek moet ik nog wat verbeteren, maar ik word er steeds beter in)
Mongolie is weids,  stil en vooral...prachtig! Alles wat je nodig hebt om helemaal af te kicken van de Nederlandse snelheid en drukte. De bevolking is bovendien erg vriendelijk en ontzettend gastvrij. De meesten spreken geen woord engels maar doen wel alle moeite om je te proberen te begrijpen en helpen. Met handen en voeten kom je een heel eind.

Ik heb heerlijk gewandeld, fijne gesprekken gehad en 'maar' 2 boeken gelezen. De laatste dagen in Ulaanbaatar was het Nadam Festival. Leuk om te zien, een soort carnaval/opening van olympische spelen. Wel heel druk (ook met toeristen) maar leuk om te zien. De paardenraces, het knokkelbotten schieten, worstelen en boogschieten. En iedereen in zijn zondagse pekske

In totaal 2400 kilometer afgelegd in Russische busjes, waarvan 90% onverharde weg. Gekampeerd op de mooiste locaties, geslapen in Ger's en zelfs de president gezien. Een alternatieve bestemming, maar echt de moeite waard!

Nu zit ik op het vliegveld, afscheid genomen van de groep en op naar Beijing!

mooiste plek: teveel om op te noemen maar de kleuren bij Ulaan Suvraga waren erg mooi
fijnste gesprekken: Met Wil en Diny en met Chris en met Liesbeth :-) (kortom een fijne groep)
grappigste moment: efficiënt gebruik maken van een 2 baans weg als het druk is- gewoon ook de twee banen de andere kant op gebruiken... of nee we maken er 7 banen van (richting de paardenrennen, wie wil er nu de andere kant op?)
fijnste moment: na 2 weken kamperen en een enkele ger een warme douche met goede straal :-) in de 5 sterren ger. Wat dan weer zo luxe is dat het eigenlijk niet in je idee van Mongolië past

Ik wens jullie allemaal een mooie zomer!

dikke kus
Leoni

1. Marc Benninga:
    13 juli 2017
    Lieve Leoni, goed te lezen hoe je eerste ervaringen zijn. Tja, deze leegte kennen we niet in Europa. Lekker door elkaar geschud in de bus. Onze vakantie gaat ook binnenkort beginnen. Jurriaan neemt vandaag afscheid in groep 8, net de musical gehad, dus best wel een momentje voor hem. Heel goed verblijf in China, hopelijk weer een leuke groep waar je bij kunt aansluiten. Liefs
  2. Ton:
    13 juli 2017
    paarden rijden toch ook allemaal dezelfde kant op bij het paardrennen? :), en veel plezier in China.
  3. DBZ Bedrijven:
    Lieve Leoni,

Wat klinkt dat goed! En wat klink je ver weg. Fijn dat het allemaal zo goed bevalt en dat je zulke mooie plekken hebt mogen zien. Je wordt hier wel al gemist hoor! *snik*

Liefs, team DBZ-B
  4. Mathilda:
    Hey Leoni,
    wat fijn om te lezen dat je het goed hebt gehad. Schitterende foto's. Hoop dat je het onthaaste gevoel een tijdje vast kunt houden. Weer veel reisplezier en tot het volgende verslag.
    Liefs Mathilda
  5. Leoni:
    14 juli 2017
    :-) dank je wel voor jullie lieve reacties. Ik heb wel ook al een Nederland mismoment gehad hoor. Nu in warm en plakkerig China, lijkt Mongolie alweer heel ver weg helaas. Gelukkig hebben we de film nog, hij staat erop!
  6. Barbara:
    14 juli 2017
    Nederland is er ook nog als je terug komt, geniet nu maar van Mongolië, China en al je andere avonturen. Leuk om op afstand mee te genieten met je. Mongolië ziet er heel bijzonder uit. FIlmpje is ook goed gelukt hoor!
  7. Mathilda:
    15 juli 2017
    Wat een super leuk filmpje is het geworden, verborgen talent. Wat een vergezichten echt super. Geniet met je mee. Liefs
  8. Jeroen:
    15 juli 2017
    Hoi Leonie,
    Leuk om je verhalen te lezen en nog wel met bioscoop film! O ja die camera mag best nog iets langzamer een rondje maken ;-). Veel plezier in China. Groetjes Jeroen en Marieke.
  9. Lieneke Naeff:
    19 juli 2017
    Lieve Leonie Fijn dat je geniet en dat ik stiekem een beetje mee mag genieten
    Prachtig !! Groetjes Lieneke.
  10. Anouk:
    21 juli 2017
    Prachtige verhalen, Leoni. Geniet ervan!
  11. Peter:
    23 juli 2017
    Mooie tijd gehad in Mongolië, dat is duidelijk!! Super hoor!!!! Heb genoten van de film!

Nu al anderhalve week in China. Waar zit je, en hoe lang blijf je daar?
  12. As:
    2 augustus 2017
    Zusterke!!! Ik kreeg maar geen meldingen, maar hoorde gelukkig van Anouk dat er n filmpje was geplaatst dus ben nu op m'n gemak es door alles heen gegaan, kei leuk en mooi!!!
    Ben benieuwd naar de China-Tibet compilatie!!
    Fijn dak je af en toe 'zie' ook op FaceTime, ben je toch n beetje dichterbij!
    Dikke kus!!!!
    As
  13. Tante irene:
    24 augustus 2017
    lieve leonie, wat geniet ik toch van alle verhalen en wat ben jij een stoere meid.