Een klein stukje China

17 augustus 2017 - Hongkong, Hongkong

Om te beginnen: dank je wel voor de mooie en lieve reacties op mijn vorige blog. Soms is het goed te weten dat je niet alleen bent in wat je meemaakt.
En, reizen is ook heeeel leuk hoor!

Bijvoorbeeld door china :-). Met een groep bijzondere mensen! Een paar zitten in het filmpje.

Mijn China-reis begon in Beijing. Een paar dagen eerder dan de rest en dat was wel even fijn. Lekker op mijn gemak en genoeg tijd om ook even in een park mensen te kijken bijvoorbeeld. Beijing is druk, vooral met Chinese toeristen.
Het was ook meteen een eerste kennismaking met de 'echte' chinees. Al meteen op het vliegveld bij het kopen van een metro kaart wordt je opzij geduwd. In de rij staan is voor Japanners, Chinezen dringen voor :-). Oh ja en ze spugen en rochelen enzo, maar dat is algemeen bekend, toch? Een leuk Australisch stel hielp me op weg.

Daarna met de groep naar het Terracotta leger, wat ik een heel bijzondere plek vond. Vervolgens via Tibet, naar het zuidwesten van China.
Daar was gelukkig wat meer natuur in het programma opgenomen, dat miste ik wel de eerste 2 weken. Mooie heuvels vanuit de treinen, het karstgebergte (op de fiets), en drukkere plaatsen als Dali en Yangshou. Waar ik ook kung fu, tai chi, qi gong en een kookworkshop heb gedaan. Erg leuk allemaal! Zo blijft je reis niet alleen bij kijken maar wordt het ook een ervaring.
Ik kan inmiddels met stokjes eten. @Phuong, dus als we weer eens naar HC gaan....

Al met al een interessant en onvergetelijk onderdeel van mijn reis door Azie. Ik hoef niet zo snel weer terug (ookal heb ik nog niet de helft van het land gezien denk ik) maar het was erg leuk!

liefs
Leoni

Mooiste gesprek: met Karin en Yvonne op de terugweg van de tempel in de bergen
Onvergetelijk: met de gps van Jan een verkorte route naar de kabelbaan
Leukste moment: de Hangu (schrijf je dat zo?) tassenjacht van Loes
Even helemaal thuis: massage, sauna en vega eten in het mood food cafe in Yangshou
Misser maar wel lachen: het tripadvisor tentje dat na een half uur zoeken gesloten bleek :-)

1. Monica:
    17 augustus 2017
    Hoi Leonie, bedankt voor je bericht;-) mooi om te lezen dat het goed gaat !!!! En jr neemt mij mee in een heel andere wereld dan waar ik ben nu: in de stoptrein van Veeenendaal naar Utrecht . Heel veel liefs en leuke ervaringen, Monica
  2. Mathilda:
    17 augustus 2017
    Hey Leonie alweer een leuk reisverslag met een zeer gevarieerde video die je hebt samengesteld. Wat een indrukwekkende beelden. Geniet van al de indrukken, ik geniet ook enorm met je mee.
    Ben benieuwd waar je hierna naartoe gaat. Veel plezier.
  3. Marlies:
    En hoe was HK?
  5. Ingrid:
    20 augustus 2017
    He leoni,

Heb eindelijk alle filmpjes gekeken. Erg leuk om te zien. Leuke manier om ons mee te laten genieten van je avontuur :)
    Mooi persoonlijk verhaal ook in je blog... denk dat we stiekem allemaal een klein angstig meisje in ons hebben zitten, maar die van jou groeit vast en zeker tijdens deze reis!! :)
    Heel veel reisplezier nog, die boterham met kaas wacht nog wel ff! Rijst met stokjes is waar je nu van moet genieten ;)
    Ingrid
  6. Arthur en Maria: