Het New York en Vegas van Azie

23 augustus 2017 - Hongkong, Hongkong

Vanuit China komen we met de boot aan in Hong Kong. Meteen weet je, dit is een metropool. Overal wolkenkrabbers, een goed metrosysteem, en alles wat je wensen wil om te shoppen, shoppen en shoppen.
Ja, ik ben blij met Lulu Lemon en mijn favoriete koekjes van M&S maar aangezien ik al over de 20 kilo zit is echt shoppen geen optie (los van de prijzen, want het zijn vooral de duurdere winkels hier. Zelfs het aanbod van de groep om mijn shopresultaten mee te nemen naar Nederland trok me niet over de streep)

Er zijn ook nog wat toeristische dingen te beleven. De peak tram, de star ferry, de Big Buddah boven op de heuvel bij het vliegveld (alleen de kabelbaantocht is de moeite al waard), taoïstische tempels (bij eentje was ik helemaal alleen, ik had ergens de verkeerde afslag genomen, fijn foutje dus) en de tempel van de 10.000 buddahs uit Wie is de mol. En het strand natuurlijk!
En als je er dan toch bent: een dagje Macau. Een uurtje met de boot, door de douane, en hopla, je bent in de wereld van de Venetian en Parisian. Daar met de lokale bus eerst naar het oude dorpje, voor mijn favo Portugese taartjes, en daarna via de Batman-ride (heel goed gemaakt) het casino in... waar ze mijn ID wilden zien want ik leek te jong om te gokken.

Voor een dag of 4/5 kan ik Hong Kong zeker aanbevelen. Even lekker westers (normale toiletten overal bijv) en eten wat je wilt voor elk budget en iedereen spreekt goed engels. Enige nadeel: de yoga les van 38,50 voor een uurtje. Dan heb ik liever Amsterdam :-)

Er is ook weer...(honden stem) een filmpje!

liefs
Leoni

PS: de goede opletters weten dat ik niet verder had gepland dan HK. Dus, wat nu?
Ik schrijf dit blog vanuit de trein naar Penang (Georgetown) Maleisie. Ik ben vanochtend vertrokken uit Kuala Lumpur, waar ik een paar dagen de toerist heb uitgehangen.
In Penang hoop ik een 60 dagen visum voor Indonesie te krijgen en dan vlieg ik op 8-9 naar Sumatra om bijna 2 maanden te gaan 'eilandhoppen'. Ik plan weer fijn een stuk vooruit. Sommige boten die ik eind september hebben wil zitten al vol, dus als je wat wil moet je er blijkbaar vroeg bij zijn. En al dat plannen helpt tegen heimwee :-)

1. Marc Benninga:
    23 augustus 2017
    Mooi verslag Leoni, doet me denken aan mijn tijd in Hongkong in 1996 toen het nog een Britse kroonkolonie was. Ben toen ook in Macau geweest, vond het rondom casino een grote kermis, maar de andere eilanden echt tropisch. Benieuwd naar je verslag over KL. Singapore niet gezien? De wereld is te groot voor één wereldreis :-) Astrid is toch op Borneo geweest? Enfin, hele goede reis verder, ik blijf je volgen
  2. Mathilda:
    23 augustus 2017
    Hey Leoni, weer een leuk verslag. Wat super daar eiland hoppen. Wij zijn op Borneo geweest, echt super. Super mooie natuur en heerlijk eten. Geniet van alles om je heen. Vooruit plannen zou mij ook rust geven, goed bezig meid. Heel veel plezier en tot het volgende verslag. Liefs Xx
  3. Wil:
    Hi Leoni,

Prachtig filmpje en te gekke mooie muziek!!!!
    Lopen door een haag van boeddha's ... Dat lijkt me wel wat!
    En nu Indonesië 'in'. En, de Komodo veranen zien is een aanrader.
    Warme groet
  4. Ton:
    23 augustus 2017
    met al die mooie filmpjes hoef ik niet meer te gaan.:)
  5. As:
    23 augustus 2017
    Haha, 'een filmpje' met hondenstem!!! Mooi!!!

Leuk weer zus! Heerlijk ook je volgende plannen! Hoop dat je wat orang oetjes ziet ❤️
    Liefs
  6. Tante irene:
    24 augustus 2017
    wat jij hier beschrijft heb ik een leven lang geleden ook gezien
    door jouw verhalen beleef ik dit ook weer. leuk!
  7. Lucie:
    28 augustus 2017
    Hoi Leoni
    Waar zit je nu ik heb al genoten van alle foto's en je filmpjes
    Kijk al uit naar het vervolg van je reis !