3 weken lol in Vietnam

31 december 2017

Ik ga eerlijk zijn, mijn vooroordeel over Vietnam, te toeristisch, is uitgekomen...Maar, ik heb wel echt een super leuke drie weken gehad :-)
Om te beginnen een scooter foodie tour in Ho Chi Min, Saigon. Een hele drukke stad met miljoenen scooters, maar de dame op de scooter wist ons er zonder problemen doorheen te loodsen. Ik heb 4 uur met een glimlach op mijn gezicht achterop gezeten!
De volgende dag in mijn eentje op pad om de musea te bezoeken, aan het einde van de dag ontmoet ik de nieuwe groep alweer. Een beetje te snel na de groep in Laos, zo voelt het.

Gelukkig is de groep erg gezellig zo blijkt onderweg naar de Cu Chi tunnels (lekker krappe vietcong tunnels) en de volgende dag bij de homestay in de Mekong.
Vervolgens met de nachttrein naar Nha Trang, waar het helaas wemelt van de russen en de chinezen. Het is wel mooi strand weer, dus ik kan aan mijn kleurtje werken en we gaan snorkelen.

Daarna Hoi an, de vietnamese versie van Giethoorn (@Karin, maar wel leuker dan de chinese versie). Overal lampionnetjes, wat het wel een gezellige en knusse sfeer geeft. En... aangezien mijn jas in Laos uit mijn tas was 'gevallen' gelukkig ook genoeg opties voor het kopen van een neppe north face softshell. Die was wel nodig ook want het weer sloeg om, om de rest van de vakantie koud en grijs te blijven.
In Hoi an had ik ook lekker wat tijd voor mezelf, yogales volgen en vegetarisch eten was weer even een feestje. Sowieso is het eten in Vietnam errug ok!

Op naar Hue, waar we extra vroeg naar het paleis gingen om de chinezen te ontlopen en daarna Hanoi voor musea en de kathedraal. Alsof je bij de SintJan bent, met kerststal voor de deur.

Mijn verjaardag vierde ik in Sapa. Facetimen met het thuisfront bezorgde me wat heimwee (het kadotje dat As had opgestuurd (een survival pakket) de volgende dag ook) maar de groep heeft me opgevrolijkt met een luid 'lang zal ze leven' en sangria :-). 3 graden snachts, maar overdag heerlijk zonnig!
Na een gezellig kerstdiner gaan we via Hanoi naar HaLong Bay. Overal toeristenboten (dit is het laatste jaar dat je op het water slapen mag), maar dat mag de pret niet drukken. We maken er een heel leuk dansfeestje van op de onze! De Vietnamese gids deed erg leuk mee op de snollebollekes :-)

En dan zijn drie weken voorbij gevlogen... als je het filmpje helemaal af kijkt weet je waar ik nu ben

dikke kus en maak er iets moois van in 2018!
Leoni

1. Emmely:
    31 december 2017
    Ontzettend leuk nicht om te lezen dat je geniet, fijne bijzondere jaarwisseling! Liefs Emmely
  2. Emmely:
    Leuk filmpje😊👍🏻
  3. Ingrid:
    Leuke cliffhanger 😀
  4. Wil:
    Lieve Leoni,
    Je bent een topper! Ik heb genoten van je en je reis.
    I hope we keep in touch.
  5. Lucie:
    31 december 2017
    Ik heb je reis heel graag gevolgd! Leuk om te lezen en te bekijken hoor en ook leuk dat ik mocht ontmoeten op onze reis China - Tibet. Het gaat je goed, op naar een nieuw begin van het jaar 2018 en van je leven
  6. Patricia den Haan:
    2 januari 2018
    Wat een mooi verhaal weer. In ieder geval vanuit het koude en natte Nederland een heel mooi en avontuurlijk 2018 toegewenst!
  7. Michel:
    2 januari 2018
    Hoi Leoni, ik heb tot nu toe in stilte mee zitten lezen maar nu het net 2018 is, is het een mooi moment om je het beste te wensen voor 2018. Hopelijk weer een jaar vol gezondheid, geluk en mooie reisverhalen!